Sign in
Download Opera News App

News Politics




Africa politics

Details Emerge On Why Citizen TV, NTV & KTN Stopped Airing Presidential Results.

In July, Radio Africa began polling for the August 9th, 2021 election. At the time, Radio Africa polls showed that Raila Odinga had briefly gotten more votes than William Ruto, who had been Vice President.

When broadcasters were instructed to cease live-counting election results, the election gained even more attention. The Form 34As and Form 34Bs submitted to the IEBC portal revealed that Ruto and Raila's leads changed multiple times throughout the election.Citizen TV, which is owned by SK Macharia, NTV, and KTN, reportedly received a call from government officials on the afternoon of August 10 requesting that they discontinue running articles about their presidential tally. Kenyan media ceased reporting on the vote tally shortly afterward; however, international outlets such as the BBC and Reuters claimed that, based on IEBC tallies, Ruto retained a narrow lead.

On the Star website, as of early morning on Sunday, August 14th, results from 46,136 of a possible 46,232 polling stations have been recorded. Radio Africa's calculations place Ruto in the lead with 50.5% of the vote, despite the fact that fewer than 100 Form 34As remain to be verified and submitted.


Content created and supplied by: Kimoripublishers (via Opera News )

KTN NTV Radio Africa Raila Odinga SK Macharia


Load app to read more comments