Sign in
Download Opera News App

News Politics




Africa politics

Fresh Details Emerge On why Top Kenyan Broadcasts Allegedly Stopped Broadcasting The August Elections Presidential Results

In July 2021, Radio Africa started conducting polls in advance of the election on August 9. According to surveys conducted by Radio Africa, Raila Odinga momentarily overtook former Deputy President William Ruto at that period.

After the election, the live results tally was ordered to stop, which caused even more excitement. It was a close race between Ruto and Raila, as evidenced by the several times the lead changed hands in the Form 34As and Form 34Bs submitted to the IEBC portal.

Government representatives reportedly called Citizen TV, owned by SK Macharia, NTV, and KTN, in the afternoon of August 10 and pleaded with them to cease disclosing their voting friends in public. Following that, Kenyan media ceased covering the vote count, although foreign media outlets including the BBC and Reuters claimed that Ruto had a tiny advantage based on IEBC totals.

Results from 46,136 of the 46,232 polling places that may have been used were made available on the Star website early on Sunday, August 14. Ruto was in the lead according to Radio Africa's calculations, receiving 50.5% of the vote, with less than 100 Form 34As still remaining to be confirmed and uploaded.


Content created and supplied by: Omoro9 (via Opera News )

NTV Radio Africa Raila Ruto SK Macharia


Load app to read more comments